2010. november 26., péntek

Gombakrém - leves

Már hetek óta kívánom a gomba levest. De nagyon. Csak valahogy sehogy sem akart összejönni, mindig olyankor jutott eszembe, mikor épp nem lehetett a piacra menni gombát venni, pl. este 8-kor.
Aztán megtörtént a dolog: beszereztem minden hozzávalót, és főztem egy nagy-nagy fazék levest. Némileg improvizáltam, mint mindig.
Kell hozzá egy kiló gomba- én csiperkét raktam, azt mindig lehet kapni és a legmegbízhatóbb. És elég zamatos is.  Két-három murok, friss kapor (a piacról), egy hagyma, savanyú tej, s ennyi.

A hagymát előre meg kell forgatni olajban, a karikára vágott murkokkal. Aztán rá dobálni az épp csak megmosott darabkákra szabdalt gombákkal. Pici vízzel felönteni, mert a gomba amúgy is sok vizet ereszt, és egy krémleveshez nem kell túl sok lé. Sózzuk, borsozzuk. S így szépen főddögélnek együtt, míg jól szét nem főznek. Aztán jött a botmixer- ha valakinek nincs, nem kell megijedni. Sokan azért nem készítenek krémleveseket, Ha eléggé szétfőzzük a hozzávalókat, akkor egy krumplipürényomóval is szinte tökéletes állagú levest készíthetünk. Miután pépesítettünk, adunk hozzá egy kis - legalább negyed liter-  savanyútejes eresztéket. Picit még főzzük egy kis kaporral. Majd tálalhatjuk, hogy kellő képen hűljön ki - a kémlevesek jobbak langyosan. Megmaradt két.három darab gombát szeletekre vágjuk, megszórjuk kaporral, és vajon megpirítjuk gyorsan evés előtt.  A ropogós darabkákat a tányérba dobjuk, egy kanál tejföllel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése